Zondag 19 November | Nelson

19 november 2023 - Nelson, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen opnieuw een vroege start, het was om 7:20 uur verzamelen. We gaan vandaag naar het Abel Tasman Nationaal Park. Dit ligt op een uur rijden van ons motel.

Wij gaan kajakken met Shanna en Karl. De rest van de groep gaat met de boot mee en maakt dan een wandeling van circa 4 uur. Wij gaan kajakken, leuk. We doen met 8 mensen en een gids. We krijgen eerst uitleg hoe alles werkt en hoe het zit met de veiligheid. Zo rond 10:15 uur gaan we het water op. We kajakken tot 12:00 uur. Het water is helder en lekker rustig. Heerlijk om te doen.

Om 13:00 uur gaan we met de boot naar een baai verderop, Anchorage. Hier kunnen we en doen we een wandeling van circa 1 uur. We hebben de boot van 15:35 uur terug. Op deze boot zit ook de rest van de groep. Het weer startte bewolkt, maar is schitterend geworden. Het is erg warm en helder.

Dan terug naar het motel. We gaan opnieuw samen uiteten bij Smugglers, waar we gisteren ook waren. We zitten hier om 18:15 uur klaar en eten opnieuw heerlijk. Ingeborg is verkouden en heeft last van de keel. We gaan vroeg terug, de koffers inpakken en dan lekker rustig op de kamer. We drinken een bakkie en gaan vroeg slapen.

Morgen trekken we verder naar Greymouth. Vertrek om 08:30 uur, gelukkig wat later dan anders. We gaan kijken wat morgen brengt, wordt een drukke dag.