Zaterdag 18 November | Nelson - zuidereiland

18 november 2023 - Nelson, Nieuw-Zeeland

Vandaag een lange dag gehad. We zijn om 7:15 uur opgehaald en naar de haven gebracht voor de oversteek naar het Zuidereiland. We hebben in het hotel ontbeten om 6:30 uur. Ideaal. Het is een gigantische boot die ons overzet. We zitten 3,5 uur aan boord.

Op het Zuidereiland komen we aan in het plaatsje Picton. We halen de bagage op en dan op naar de bus met een nieuw chauffeur, Greg heet hij. Dan zitten we nog 2 uur in de bus alvorens we in Nelson aankomen. We zijn rond 15:30 uur in het motel.

Door een mindere nacht en vroeg op, zijn we best moe en besluiten om effe te gaan liggen. We worden om 18:00 uur wakker. Effe bijkomen en dan maken we ons klaar voor het gezamenlijke diner in het restaurant hier om de hoek. Smugglers heet het. Het is een restaurant bar, erg gezellig en goed eten. Ik denk wel het beste eten wat we tot nu toe gehad hebben.

Dan naar onze kamer, we zetten thee en een bakkie koffie. Morgen is het weer vroeg op. We gaan naar Tasman Nationaal Park. We hebben gekozen om te gaan kajakken. We zijn erg benieuwd hoe dit gaat lopen. Nu eerst lekker slapen en uitrusten.