Zondag 26 November | Christchurch

26 november 2023 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Na een betere nacht gaat de wekker om 05:15 uur.  We hebben een lange reisdag voor de boeg naar Christchurch. We vertrekken om 06:30 uur. We moeten een 640 km overbruggen en naar verwachting zullen we rond 18:00 uur aankomen bij ons hotel.

Eerste stop is in Wakarau, Lena gaat bungy jumpen. Dit is hier in Nieuw Zeeland uitgevonden en de eerste keer was ook bij deze brug. Mooie locatie en er is koffie, dus pakken we direct de koffie mee. Lena maakt een mooie sprong in het diepe en is een ervaring rijke.

We rijden verder en komen bij de lunch, we nemen een sandwich en een sinaasappelsap. Het weer is perfect, zonnig en heet in de zon. De reis gaat verder, we stoppen nog een paar keer bij schitterende uitzichtpunten.

De mooiste is daar waarbij opnieuw uitzicht hebben op Mount Cook en Mount Tasman, alleen nu van de andere kant. Meestal zie je ze niet omdat het bewolkt is, echter wolken kennen we vandaag niet. Tot sot nog een toilet stop en supermarkt stop en we gaan door naar Christchurch.

Schitterende route en omgeving, de dag ging uiteindelijk goed en snel voorbij. We komen om 18:00 uur aan in ons hotel. Dirk doucht en dan gaan we de stad in op zoek naar eten. We hebben zin in Sushi, dus gaan we eten bij de Sushi trein. De gerechten komen langs ons op en we kunnen er vanaf pakken waar we zin in hebben. Leuk om te doen, ook al is de entourage niet echt gezellig.

We doen nog een drankje verderop en dan op naar de kamer. Morgen gaan we walvis spotten. Opnieuw een lange dag voor de boeg, maar hopelijk een mooie en dat we ook walvissen zien.