Maandag 27 November | Christchurch

27 november 2023 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Vandaag nog een lange dag voor de boeg. We vertrekken om 08:30 uur naar Kaikaora voor de walvisspot excursie. Het is 2,5 uur rijden naar dit dorp. We gaan met een klein busje. De sfeer is goed en we zijn om 11:45 uur in het dorpje.

We gaan lunchen en dan om 12:45 uur worden we naar het kantoor gebracht. De chauffeur regelt de kaartjes. Het is er druk. Het loopt niet gesmeerd, er is om een of andere reden vertraging. We hebben wel een vermoeden. Er is een garantie op walvis (sen). Zo niet dan krijg je een deel van je geld terug.

Om 14:00 uur rijdt de bus voor en gaan we naar de boot. We vertrekken hier rond 14:20 uur. Het wordt iets anders dan we hadden voorgesteld. We zitten onderin de boot en racen de zee op, de deining is groot en veel mensen waaronder Dirk trekken langzaamaan wit weg. Pfff, niet fijn. Na een tijdje stoppen we en mogen we naar buiten. De kapitein kan luisteren met een Hydrofoon. We varen verder en na een tijdje mogen we naar buiten. De boot deint continu, verschrikkelijk. Op een gegeven moment hebben we het spoor van een walvis te pakken en ja hoor hij verschijnt aan het oppervlak. Gigantisch beest en foto’s maken maar. Na circa 5 minuten verdwijnt hij weer naar beneden. We gaan terug naar de haven, Dirk denkt nog effe volhouden, maar dit lukt niet. Het spuugzakje is nodig, bluh.

Dan is het ook weer 2,5 uur terug rijden. Al met al zijn we om 19:10 uur terug in het hotel. We gaan gezamenlijk uit eten voor het laatste avondmaal. We schrijven nog snel de kaart en doen het geld in de envelop voor Christine. Het geven van de fooi is deze keer lastig en niet gecoördineerd. Het is ieder voor zich, natuurlijk geen probleem.

Een gezellig avond volgt en we eten lekker en de sfeer is goed. We gaan rond 22:30 uur terug. Nog 1 nachtje goed slapen en dan de lange terugreis. Nog maar niet aan denken.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade