Vrijdag 17 November | Wellington

17 november 2023 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Vandaag verplaatsen we van Napier naar Wellington. Lange dag in de bus. We vertrekken om 7:30 uur en arriveren in Wellington om 13:30 uur. Onderweg een keer gestopt voor koffie. We zitten in hartje centrum wat fijn is, alles op loop afstand.

Oh ja, er is nog voor Dirk gezongen in de bus, want ja het is zijn verjaardag. Er is een kaart gekocht waarop iedereen zijn naam heeft gezet en van Djoser kreeg hij een klein presentje.

Na het inchecken, gaan we op zoek naar lunch tentje. Er zijn genoeg eettentjes, maar nergens waar je kunt zitten en waar je bediend wordt. Uiteindelijk vinden we toch iets, en zitten we effe lekker. We lunchen met een wijntje.

Dan met de Cable Car (treintje) de berg op. We pakken hier een koffie en gaan dan het planetarium bekijken. We lopen via de Botanische tuinen terug naar het centrum en gaan effe naar het hotel. Rond 19:00 uur gaan we richting de haven en zoeken hier een eettentje voor het diner. We komen uit bij Shed22. Goed, gezellig en goede muziek. Hierna lopen we toeristisch terug en zijn we rond 21:15 uur terug in het hotel.

We pakken hier nog een koffie en dan zit deze dag erop. Morgen steken we over naar het Zuidereiland. We worden om 7:15 uur opgehaald. Wekker op 5:45 uur. We laten het Noordereiland achter ons. Dit eiland was gevormd door vulkanen. Schitterend van noord naar zuid.