Donderdag 16 November | Napier

16 november 2023 - Napier, Nieuw-Zeeland

Vandaag rustige dag voor de boeg. We vertrekken om 8:45 uur naar Cape Kidnappers voor de excursie naar de Jan van Genten. We rijden naar het kantoor van deze organisatie en stappen over op 4x4 bussen. Om 9:30 uur gaan erop uit.

We krijgen veel informatie, maar kunnen er weinig van maken. De beste man spreek erg snel en met een Nieuw Zeelands accent. De stem is ook nog monotoon. Het is een mooie route door privé gebied en we komen na een tijdje aan bij de kolonie van Jan van Genten. Erg mooie vogels en we komen op een afstand van 1 meter en kunnen dus mooie foto’s maken.

We krijgen koffie en een koekje. Na circa 45 minuten gaan we terug. We zijn rond 13:00 uur terug op het park. We lunchen en lezen wat. Om 15:45 uur gaan we naar een wijngaard voor een proeverij. Erg leuk en het is het oudste wijnhuis van Nieuw Zeeland. We proeven 5 wijntjes en krijgen wat achtergrond informatie.

We kopen een flesje voor thuis en zijn rond 16:30 uur terug op het park. We reserveren voor het eten in het restaurant op het park. Het is 45 minuten lopen naar het centrum, en daar hebben we geen zin in. Morgen om 7:30 uur vertrekken we richting Wellington.