Woensdag 15 November | Napier

15 november 2023 - Napier, Nieuw-Zeeland

Vandaag een reisdag naar de Art Deco plaats Napier. We vertrekken om 8:00 uur. We stoppen onderweg een paar keer voor een fotostop. We rijden door prachtige omgeving naar Napier. We rijden ook door het gebied waar in februari van dit jaar een Cycloon heeft huisgehouden. Bizar om dit te zien en wat er allemaal is verwoest.

We komen om 13:30 uur aan in Napier. We hebben hier 2 uur de tijd om de lunchen en het stadje te bekijken. Deze stad is grotendeels verwoest geweest door een aardbeving. De stad is opnieuw opgebouwd met het centrum in Art Deco stijl. We lunchen en doen de eerste souvenirs in kopen. Verder zien we een winkel van Icebreaker. Dirk heeft hier vele shirts van. Kijken hoe het met de prijzen zit. Het is hier niet echt goedkoper! Er is een shirt met de afbeelding erop van de Tongariro Alpine Crossing, deze moet Dirk hebben, dus gekocht.

Dan naar ons onderkomen, we zitten op een luxe park in ruime kamer. Om 18:00 uur gaan we eten in de RSA. Dit is een soort gaarkeuken, opgericht voor veteranen na de eerst en tweede Wereldoorlog om te herstellen. Nu kun je hier erg goed en goedkoop eten. Er komen alleen maar lokale bewoners hier. We hebben, eten met zeer ruime keus, water, koffie thee voor €18,00. We steunen hiermee ook deze stichting.

We zijn rond 20:30 uur terug. Morgen gaan we op excursie naar een Jan van Genten kolonie. We zijn erg benieuwd. Eerst lekker rusten en goed slapen.