Maandag 20 November | Greymouth

20 november 2023 - Greymouth, Nieuw-Zeeland

Vandaag lange dag voor de boeg, dat blijkt. We vertrekken om 8:30 uur richting Greymouth. Onderweg de nodige stops en weer een top dag.

Na circa twee uur rijden stoppen we voor koffie. We komen erachter dat het hier bergachtig is, een recht stuk weg is er niet. Het is op en af en de nodige bochten. Na de koffie gaan we verder en rijden we door naar Westport, Cape Fouwind. We zijn aan de westkust en het is schitterend weer. We gaan hier onze picknick lunch opeten en dan start een wandeling van circa een uur. Ingeborg gaat met de bus mee, is niet goed in orde nog.

Schitterende wandeling langs de kust, met prachtige vergezichten. We komen na een klein uur bij een Pelsrobben, deze moeilijk te spotten waren. Top wandeling met veel foto’s.

Dan gaan we door naar de Pancake Rocks, pannenkoeken roesten. We zijn al moe gestreden, maar deze stop wat echt top. Schitterende rotsformaties en je kon hier ook heel mooi doorheen wandelen. Echt een topper. Schitterend hoe dit gevormd is en een waar spektakel.

Toen door naar Greymouth, plaats van niks. We doen inkopen voor het ontbijt en eten heerlijk in het hotel. Lekker dichtbij en het wordt gezellig, we verzamelen om 18:00 uur en gaan circa 21:30 uur naar de kamer. De vermoeidheid slaat toe en het was opnieuw een lange maar mooie dag.

Morgen vertrekken we om 7:30 uur, als het weer mee zit gaan we met een helikoptervlucht van 30 minuten mee en landen we op een gletsjer. Spannend, hopen dat het weer goed blijft. Nu eerst slapen en uitrusten.