Zondag 12 November | Rotorua

12 november 2023 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen om 8:30 uur vertrokken voor wandelingen door het regenwoud. We doen dit in het Whirinaki Rainforrest. Na een uur rijden maken we kennis met de gids van vandaag en kunnen we gebruik maken van het toilet. Dan rijden weer verder naar de eerste wandeling.

De gids verteld veel over de bomen en planten in het bos, het gaat hier om een bos met inheemse bomen en planten. We komen uit bij een waterval, dit op de plaatjes er mooier uit zag dan in het echt. Dezelfde weg terug. Hierna op naar de lunch. Deze doen we in de natuur bij een andere waterval. De lunch bestaat uit broodjes, kip, salami en beef. Salade en sausjes erbij. Heerlijke lunch die we afsloten met een thee en een koffie.

De tweede wandeling lijkt op de eerste, een ander deel van het bos. Opnieuw veel informatie. We zijn rond 15:00 uur terug bij de bus. Sanne vroeg de gids naar de welbekende haka. Dit is een dans die vrij agressief overkomt, maar cultuur is bij de Maori bevolking. De gids heeft samen met een paar medereizigers een haka gedaan, lachen. We rijden terug naar het motel waar we 16:45 uur aankomen.

Effe rust, om 18:00 uur vertrekken we naar een Maori avond met eten en een voorstelling. We zijn geweest, stelde niet heel veel voor. Ontvangst in grote tent met lange tafels. Toen moesten we naar de rivier lopen en kwamen de Maori’s in een een kano aan. Toen terug en lopend buffet. Het eten smaakte niet heel erg goed. De toetjes waren wel goed. Toen was er tijd om vragen te stellen over de Maori cultuur. Tot slot kregen we een voorstelling van een half uur. Hierin werd het een en ander verteld over de cultuur en gewoontes van de Maori. Al met al hebben we het beleeft, maar geen aanrader.

Morgen trekken we verder. 7:45 uur vertrekken we. We gaan leuke dingen zien, dus op naar een nieuwe dag in het New Zealand.