Zaterdag 11 November | Rotorua

11 november 2023 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen vertrekken we om 7:30 uur. Lange reisdag voor de boeg, 450 km. We gaan naar Rotorua. We maken een koffieshop en rijden dan langs Auckland door naar het zuiden. Was mooi te zien om langs Auckland te rijden, dat kennen we al en voelde ook als bekend.

We lunchen onderweg, een broodje en kop koffie. We rijden verder en komen rond 16:00 uur aan in Rotorua. We maken een stop bij het meer en daarna een korte stop bij Goverment Gardens. Rotorua staat bekend om haar natuurlijke thermale bronnen, en dat is ook te ruiken als je de bus uitstapt. We stoppen nog even in het Kuirau park. Hier zitten meerdere bronnen dicht bij elkaar. Ingeborg doet nog even pootjebaden en is nu waarschijnlijk van de zweetvoeten af, haha. Dan naar de supermarkt, we halen voor twee ochtenden ontbijt.

Het motel is goed, ruime kamer. Onze reisleidster besteld Fish and Chips en we eten bij het motel. Ideaal, we hoeven er niet meer op uit. Geen programma vanavond. Heerlijk om 20:00 uur op de kamer. Morgen vertrekken we om 8:30 uur. We gaan wandelen in de bossen. We zijn benieuwd, maar dat is morgen eerst effe rustig aan doen.