Vrijdag 10 november | Bay of Islands

10 november 2023 - Paihia, Nieuw-Zeeland

Vandaag opnieuw vroeg op, wekker gaat om 6:15 uur. We worden om 7:20 uur opgepikt voor de excursie naar Cap Reigna. Het noordelijkste punt van Nieuw Zeeland.

We pikken nog een aantal mensen op en dan begint de reis. We maken een koffieshop en plaspauze. Er komen circa 35 man koffie bestellen bij een klein tentje. Duurt even. We vervolgen onze weg en gaan dan een groot stuk over het strand rijden met de bus. Dit was wel grappig om mee te maken. Dit stuk is de oudste Autobahn ter wereld. Hier mag je dus legaal op rijden. Na een tijdje stoppen we en kunnen we met een surfboard van een duin af blijven. Ingeborg gaat ervoor. Dirk ziet het niet zitten met al dat zand.

We vervolgen onze weg en rond 11:15 uur zijn we bij de lunch plek. De lunch hadden we al opgegeven en stond klaar. Het was niet alles, maar goed het was te eten en het vulde de maag. Rond 12:15 uur weer verder en door naar Cape Reinga. Hier was het nog een stuk lopen en toen waren we op het noordelijkste puntje. Dit is ook het punt waar de stille oceaan en de Tasmaanse zee elkaar treffen. Kunnen we weer afvinken.

Dan terug naar ons motel, we maken nog een koffieshop en rond 18:00 uur zijn we terug. We doen een klein dutje en om 19:15 uur gaan we met de groep eten in een tapasrestaurant. Het was een kleurrijk geheel en we zaten half buiten. Het was ook iets andere tapas dan wij gewend zijn. De meeste mensen bestelden dan ook een menu. Dirk zijn menu (er stond niks aantrekkelijkst tussen) was niet goed gemaakt. Moest opnieuw en ook toen was het niet echt lekker. We rekenen af en gaan terug, een lange dag zit erop.

Morgen een verplaatsing voor de boeg. We gaan 450 km naar het zuiden. Daar wachten ons weer nieuwe avonturen.