Donderdag 9 November | Bay of Islands

9 november 2023 - Paihia, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen om 6:30 uur opgestaan. Douchen, ontbijten en koffers inpakken. We gaan verplaatsen naar Paihia. We vertrekken om 7:30 uur. Het wordt een volle dag.

Eerste stop is na circa een uur bij het Kauri Park. Hier maken we een kleine wandeling over een aangelegd pad. Voordat we hier aan beginnen, moeten we eerste de zolen van de schoenen ontsmetten. Er is geen controle en ook geen entree. Mooi aangelegd.

Volgende stop is de koffieshop. Hier bestellen we koffie en een cappuccino zonder cacao. Hier betalen we aan onze reisleidster ook de fooi en de excursies voor de komende dagen. Vervolgens gaan we verder naar Paihia. Nog een korte stop bij een toilet in Kawakawa. De Oostenrijkse kunstenaar Hundertmark heeft hier iets fraais achtergelaten.

Dan naar Paihia, we hebben 45 minuten om lunch in te kopen en te eten waarna we een boot excursie hebben op de Bay of Islands. Deze boottocht duurt 4 uur. Het weer is mooi met veel zon. We krijgen veel informatie en het einddoel Hole in the Rock halen we ook. We stoppen nog een uur bij een eiland waar we een bakkie doen. Dan terug naar Paihia waar we rond 18:30 uur aankomen. We gaan naar het motel en krijgen onze kamer. De deur van het slot doen, viel niet mee. Toch gelukt.

We doen boodschappen voor het ontbijt en gaan dan uiteten in de haven. Knoflook brood, krab en risotto doen het goed en we zijn rond 21:00 uur terug op de kamer. Een lange, mooie dag zit er op. Op naar morgen, opnieuw een lange dag. We vertrekken om 7:20 uur. We gaan naar het noordelijkste puntje van het Noordereiland.