Woensdag 8 november | Auckland

8 november 2023 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen rond 8 uur opgestaan. Om 9:00 uur hadden we korte samenkomst om een aantal zaken door te spreken. Vandaag vrije dag, alleen in de namiddag kunnen we met Christine mee naar Devonport. Na de meeting gaan we eerst ontbijten, dit doen we bij de buren.

Na goed ontbijt gaan we op naar hop on hop off bus. We betalen voor de kaartjes en gaan rondje maken met de bus. We gaan bij het Auckland War Memorial Museum eruit. Groot museum met veel informatie of Nieuw Zeeland, begane grond en twee etages. Hierna lopen we nog een rondje om het gebouw en maken nog paar mooie foto’s. De bus was net weggereden, we doen nog een drankje in het museum. Helaas is de volgend bus te vroeg en die missen we. De eerstvolgende bus lukt wel. We maken de route af en stappen bij de Sky Tower uit.

We gaan de Sky Tower in. Er is een mooi panorama deck. Schitterend uitzicht over Auckland. We nemen in de Sky Bar een wijntje en speciaal cocktail en een borrelplank. Hierna gaan we door naar het Sky Deck, wat ligt op 220 meter. Hierna moeten we haast maken. We moeten nog boodschappen doen voor het ontbijt morgenvroeg. Dit lukt en we zijn om 17 uur paraat om naar Devonpoort te gaan.

Met de ferry gaan we naar die schiereiland. We maken een mooie wandeling naar een heuvel waar we mooi zicht hebben op de Sky line van Auckland. Het waar erg hard, wat voor de Aucklanders reden was om massaal te gaan zeilen, echt een mooi gezicht.

We sluiten deze dag af met een heerlijke maaltijd bij een Indiaas restaurant. Heerlijke kipgerechten en niet duur. We nemen de ferry terug en pinnen nog op de terugweg naar het hotel. Morgen gaan we verkassen, vertrek om 7:30 uur, koffers beneden om 7:15 uur. We gaan het noorden, we zijn erg benieuwd.