Dinsdag 7 november | Aankomst Nieuw Zeeland, Auckland

7 november 2023 - Auckland, Nieuw-Zeeland

We zijn er! De lange vlucht zit erop, het ging sneller dan verwacht. Veel proberen te slapen, filmpjes kijken en we worden goed verzorgd. Na aankomst is het eng lang wachten op onze koffers. Gelukkig komen onze tassen ook en halen we opgelucht adem. Op naar de paspoort controle, dit gaat automatisch, dus geen stempels :-(. Dan douane check, de rij is lang, maar ook dit gaat goed. Tot slot nog een scan van de koffers en we zijn er door, op naar de reisleidster en de groep.

We ontmoeten de groep en reisleidster Christine. Op naar de bus en naar onze eerste hotel in hartje centrum van Auckland. We gaan eerst even 2 uurtjes slapen en maken dan een eerste verkenning, op naar een koffie, pinautomaat en biertje en wijntje. Allemaal gelukt. Het is prima weer, zonnig en fris.

Om 19 uur hebben afgesproken en gaan we met de groep uiteten bij een Belgisch restaurant. Onze tafel is prima, leuke mensen, de rest leren we nog kennen. Lamb pie voor Dirk en Caesar Salad voor Ingeborg. Lekker en de prijzen voor het eten vallen mee.

We gaan om 21:30 slapen, kijken of we het nieuwe ritme snel te pakken krijgen. Morgen ontmoeten we elkaar om 9:00 uur om een paar zaken af te stemmen, daarna zijn we de dag vrij.