Woensdag 22 November | Wanaka

22 november 2023 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

Na een minder goede nacht staan we rond 6:45 uur op. We hebben geslapen tot 3:00 uur. Vanaf toen ging het slechter met Ingeborg, neus dicht en slapen ging niet goed.

We vertrekken om 8:00 uur. Een reisdag vandaag naar het plaatsje Wanaka gelegen aan het gelijknamige meer. We stoppen onderweg voor de koffie. Dit doen we bij een zalm kwekerij. We zijn nooit op tijd, want er zouden meer bussen komen voor koffie.

We maken nog diverse foto stops en zijn dan op weg naar de luncht. Een mooie tent, doet Oostenrijkse aan, en het zit aan de doorgaande weg in the middel of nowhere. Hier lunchen we en krijgt Dirk migraine, pfff. We gaan verder op onze reis. We rijden door een prachtig gebied. We maken nog een aantal stops en dan komen we rond 15:30 uur aan in Wanaka. Een toeristisch dorp gelegen aan een groot meer.

Na het inchecken in het hotel, gaat Ingeborg slapen en valt direct in slaap. Dirk gaat na sanitaire stop het plaatsje verkennen. Het weer was de hele dag bewolkt en is nu helemaal open en volop zon, het is gewoon heet. Na een rondje door het plaatsje en een biertje terug naar de kamer. Ingeborg slaapt nog steeds. Dirk gaat naar restaurantje wat aan het hotel vastzit, neemt nog een biertje en schrijft het dagboek.

Vanavond en morgenvroeg zijn we vrij. Heerlijk even. Morgen om 13:45 uur gaan we weer op excursie. We zijn benieuwd.