Donderdag 23 November | Wanaka

23 november 2023 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

Vandaag nog een dag in de plaats Wanaka. Ingeborg is nog lang niet fit en we we overwegen om een huisarts te bezoeken. Via de reisleidster Christine zetten we dit in gang. Advies is om eerst een Corona test te doen. Dirk erop uit om een test te halen, deze zijn hier gratis. De test was gelukkig negatief.

Toen om 9:30 uur met de bus richting het Medical Centre, wat op 10 minuten rijden was. We melden ons aan, moeten een formulier invullen en dan begint het wachten. Uiteindelijk na een uur zijn we aan de beurt. Het gaat hier iets ander dan bij ons. Als je verkouden bent, hoest, griep of koorts hebt, mag je niet in de wachtkamer wachten. Het liefst in de auto of buiten op het terrein. Ze hebben een ruimte die van buiten toegankelijk is.

Na wat onderzoeken denkt de huisarts aan een virusinfectie, maar er is geen sprake van longontsteking of oorontsteking. Met een recept voor neusspray en ibuprofen naar de apotheek. We krijgen ook een recept mee voor antibiotica. Mocht het niet over gaan in een paar dagen, dan mogen we deze halen.

We zijn om 12:30 uur terug, de middagexcursie gaat om 13:45 uur. Dirk gaat nog ergens lunchen en dan door naar de excursie. Deze excursie was met 4x4 jeeps de bergen in, echt schitterend. Super steil en hobbelen.  Echter de uitzichten zijn fantastisch en het is mooie toer van circa 4,5 uur. Onderweg is er nog koffie en cake. Rond 18:30 uur terug op de kamer.

Ingeborg ziet iets beter uit de ogen, maar is nog niet top. Dirk gaat met een groepje mensen eten en is omstreeks 20:00 uur terug. Koffer inpakken en dan rusten. Morgen trekken we verder, we vertrekken om 08:00 uur. Hopelijk is Ingeborg dan verder opgeknapt.