Vrijdag 24 November | Te Anau

24 november 2023 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Een nieuwe dag. Ingeborg heeft tot 04:00 uur goed geslapen, daarna ging het weer berg afwaarts. We staan rond 06:45 uur op, 08:00 uur vertrekken we. Koffers ingepakt, ontbeten en gedoucht gaan we verder.

We rijden naar Queenstown. Een populaire stad in Nieuw Zeeland vanwege de outdoor activiteiten en sporten die er te doen zijn. We komen hie rom 9:30 uur aan, we vertrekken om 13:00 uur naar Te Anau. We gaan op zoek naar de Pharmacy, we besluiten de antibiotica te halen en hier mee te beginnen. We vinden deze snel. We zitten dicht bij koffietentje, dus eerst koffie en dan verder.

We nemen de kabelbaan naar boven, deze is spiksplinternieuw. Boven heb je fantastisch uitzicht over het stadje. We lopen hier rond en kopen nog wat souvenirs. Dan terug en spoeden we het Kiwi Park in, om 12:00 uur kunne we Kiwi kijken. Kiwi’s zijn vogels zonder vleugels en leven in het donker. In deze ruimte zijn er een aantal, we zien er in. Grote jongens. Leuk om eentje in het echt te zien.

Dan gaan we snel lunchen, de tijd vliegt. We komen uiteindelijk net te laat bij de bus, 13:03 uur. Geen probleem, we gaan verder. Het is 2,5 uur rijden nog. Om 15:30 uur komen we aan in Te Anau, Ingeborg gaat direct naar bed. Dirk doet boodschappen.

Om 16:45 uur gaat Dirk op excursie, we gaan een tour maken met een Jetboat. Fantastische excursie. Deze boot heeft een Hamilton aandrijving, en dat gaat door verplaatsing van water. Dit is in Nieuw Zeeland uitgevonden. Super gaaf. We zijn rond 19:30 uur terug. Dirk gaat eten met de groep bij een Indiaas restaurant. Heerlijk gegeten.

Morgen uitslapen, er is dan een excursie naar de Milford Sounds. Ingeborg gaat niet mee, want we moesten dit vanmorgen beslissen. Eerst slapen en kijken of we morgen weer fit zijn.